Parasole reklamowe mogą być np. umieszczane z boku, wraz ze stolikiem i krzesełkami, które można wykorzystać do spożycia zakupionych w sklepie produktów. Jest to szczególnie popularne latem, gdy wiele osób szuka dogodnego miejsca do spożycia nabytych lodów. Sklep, który taki punkt oferuje, zdobędzie wielu nowych klientów spośród przechodniów. Podobnie jest z chłodnymi napojami w upalny dzień – osoba kupująca będzie szukała miejsca, w którym może ów napój wypić, jednocześnie odpoczywając. Wspomniany stolik z parasolem ochraniającym przed słońcem będzie wówczas idealnym punktem.
Parasole reklamowe umieszczone w takich miejscach powinny nosić loga firm produkujących wyroby spożywcze, najlepiej te, które właśnie są przy nich spożywane. Najpopularniejsze marki produkujące lody lub napoje gazowane. Zdarzają się jednak także producenci piwa, wody mineralnej, słodyczy. Wyraźnie widoczna jest korzyść, jaką z umieszczenia tego typu parasola odnoszą wszystkie strony. Właściciel sklepu, jak wspomniano, pozyskuje nowych klientów dzięki umożliwieniu im wygodnego spożycia kupionych produktów, klienci są zadowoleni, że mają gdzie zjeść lub wypić to co kupili, natomiast producenci reklamujący się na tych parasolach promują w ten sposób własną markę.
Parasole reklamowe spełniają w takiej sytuacji jeden z podstawowych warunków skutecznego marketingu: wzajemna korzyść. Z tego powodu opisane rozwiązanie zyskuje na popularności i prawdopodobnie będzie zyskiwało nadal.