Często firmy zastanawiają się dzisiaj nad tym jaki konkurs przygotować dla swoich klientów. Możliwości jest wiele, ale wybór wcale nie należy do takich najłatwiejszych. Chodzi bowiem o to, że konkurs powinien być atrakcyjny i w miarę prosty, aby ludzie chętnie brali w nim udział. Nie może być jednak także za prosty, gdyż wtedy również przestanie być atrakcyjny. Do tego dochodzi sprawa głównych nagród jak i nagród pocieszenia. O ile główne nagrody powinny być wartościowe tak te poboczne mogą być w postaci drobnych gadżetów, chociażby zwykłych breloczków.Formuł konkursu może być oczywiście bardzo wiele, ale z pewnością do tych najpopularniejszych należy zaliczyć zwykłe wysyłanie kodów z opakowań produktów. To najczęściej stosowana i jednocześnie najskuteczniejsza forma konkursu, gdyż niejako wymusza na klientach kupowanie większej ilości produktów. Kody z opakowań wysyła się poprzez sms lub na stronie internetowej, a raz na jakiś czas przeprowadzane są odpowiednie losowania nagród głównych. Aby zachęcić ludzi do kupowania produktów można stosować jeszcze dodatkowe nagrody, na przykład breloki reklamowe. Na niewielkiej ilości opakowań produktu oprócz kodu znaleźć się może na przykład informacja o wygraniu takiej nagrody dodatkowej i wspomniany brelok można odebrać na przykład w osiedlowym sklepie po okazaniu opakowania.
Często można się spotkać także z formą konkursu gdzie należy wymyślić hasło reklamowe. Hasło wysyła się razem z określoną ilością opakowań produktu. Tutaj jest już trochę gorzej z obrotami, gdyż ludzie kupią tylko tyle produktów ile zwyczajnie trzeba. Oczywiście w tym wypadku warto stosować nagrody pocieszenia. Najlepsze hasła otrzymają cenne nagrody, a duża grupa pozostałych osób na przykład wspominane breloki reklamowe.
Czasem urządza się też konkursy w nieco odmienionej formie w dużych sieciach handlowych. Po kupieniu produktu można udać się do hostessy z paragonem i na przykład zakręcić kołem nagród. Na kole mamy Breloki reklamowe, darmowe produkty naszej firmy, nagrody pieniężne i tym podobne rzeczy. Każda forma konkursu z pewnością przyciągnie do nas sporo osób.