Bankiety, jako imprezy przeznaczone dla specjalnych gości cieszą się rosnącą popularnością wśród reklamodawców. Organizowanie tego rodzaju imprez staje się opłacalne, ponieważ pozwala na pozyskiwanie klientów w sposób niestandardowy. Metody prowadzenia działań o charakterze marketingowym na bankietach mogą być rozmaite, do najczęściej stosowanych należą jednak reklamy wyrażone na różnego rodzaju gadżetach czy innych drobnych przedmiotach obecnych na takich przyjęciach. Gadżety te, podobnie jak metody, mogą być wielorakie. Największą popularnością cieszą się jednak produkty spożywcze, których na bankietach nigdy nie brakuje.
Słodycze reklamowe mogą posłużyć jako dobry przykład. Na bankietach za zaopatrzenie odpowiada organizator. Jeśli jest nim producent danego rodzaju słodyczy, kwestia rozprowadzenia wśród gości własnych wyrobów jest uproszczona. Jeśli natomiast organizator bankietu nie jest producentem słodyczy, może porozumieć się z taką firmą, aby ta dostarczyła odpowiednią ilość własnych wyrobów.
Słodycze reklamowe na bankietach to przede wszystkim cukierki w eleganckich opakowaniach. Właśnie opakowania są głównym nośnikiem reklamy w tym przypadku. Na opakowaniach może być wyrażona treść reklamowa w różnej postaci. Najprostszą jest logo lub nazwa firmy producenta. Umieszczenie takiej nazwy lub loga na opakowaniu jest rzeczą oczywistą i nie budzi niczyjego zdziwienia, a jednocześnie jest to metoda skuteczna – konsumenci utrwalają sobie nazwę firmy. Jeśli dodatkowo smak cukierków im odpowiada, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zechcą dalej korzystać z usług (kupować produkty) producenta.
Słodycze reklamowe na bankietach cechują się najwyższą jakością, ponieważ, jak wspomniano, przyjęcia te charakteryzują się obecnością wyjątkowych gości. Dla wyjątkowych gości zaś jedynie wyroby najwyższej klasy są atrakcyjne. Stąd dbałość producentów takich słodyczy o najwyższą jakość na każdym etapie procesu produkcji. Proces ten jest długi i skomplikowany, ale korzyści płynące z takiej staranności są znaczne.